Klachten
Heeft u problemen met de ontvangst van onze kanalen? Gaat er iets fout in onze berichtgeving? Of bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Vertel het ons. Wij zoeken samen met u naar een oplossing.
Wij nemen uw klacht in behandeling en u ontvangt altijd binnen een week een terugkoppeling van ons, beloofd! Technische klachten proberen wij -indien mogelijk- op te lossen, of geven dit door aan de radio en televisieproviders die onze signalen doorgeven.
Niet elk technisch probleem is door ons zelf op te lossen, omdat we ook gebruik maken van technische infrastructuur van andere partijen. Lukt iets niet, dan leggen we dat uit.
Het kan ook zijn dat u een klacht heeft over de inhoud van een programma of opmerkingen die daarin gemaakt zijn. We brengen namelijk veel lokale informatie en daarbij dus ook de diverse meningen van inwoners en betrokkenen. Dat kan best botsen met uw mening of opvattingen. Dat is ook de rol van onze omroep, informeren en discussie mogelijk maken. We zijn immers de kritische waakhond van de lokale democratie! Het kan echter zijn dat u vindt dat er grenzen zijn overschreden, ook dan kunt u onderstaand formulier invullen.
Wij toetsen uw klacht dan aan ons redactiestatuut, maar uiteindelijk ook aan de wet. Mocht blijken dat uw klacht gegrond is dan bespreken we dat met de betrokken programmamakers. U krijgt altijd een onderbouwde (schriftelijke) terugkoppeling.
Bezwaar tegen de klachtafhandeling
Ondanks onze zorgvuldigheid kan het zijn dat u het niet eens bent met onze klachtafhandeling. In dat geval kunt u de klacht melden bij de Raad voor de Journalistiek. Zij zullen de klacht onderzoeken en ook uitspraak doen. De Raad van de Journalistiek is daarbij onafhankelijk. Meer weten over de raad? Ga naar rvdj.nl en kijk onder ‘voor klachten over journalistieke activiteiten’.
Klachtenformulier
We kunnen ons het bijna niet voorstellen, maar wilt u een klacht indienen? Gebruik dan onderstaand klachtenformulier met alle relevante stukken, die op de klacht betrekking hebben en stuur dit op naar: klacht@locomediagroep.nl De klacht dient in de Nederlandse taal te zijn opgesteld. U kunt het klachtenformulier ook downloaden en uitprinten.
Naast een klacht via dit formulier kunt u uw klacht ook telefonisch doorgeven via 038 - 376 29 81. Bij geen gehoor laat dan uw naam en telefoonnummer achter.